Hoera vrij en even niet meer lopen. - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Anneke Louwerse - WaarBenJij.nu Hoera vrij en even niet meer lopen. - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Anneke Louwerse - WaarBenJij.nu

Hoera vrij en even niet meer lopen.

Door: Anneke en Joke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

24 Oktober 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Na de euforie van gisteren, zijn we weer terug op aarde. We hebben vanmorgen heerlijk tot wel half 9 uitgeslapen. Na een lekker ontbijt in de voormalige refter van het klooster gingen we naar de kapper. Dat hadden we ons zelf beloofd en we hadden het ook al besproken. Zalig, de haartjes weer mooi, gewone kleren aan. We voelde ons geen Vieze Lieze meer. Tot onze verbazing is het echt heel druk in de stad, eind oktober!! Veel pelgrims uiteraard. Maar ook heel veel gewone toeristen. Soms zie je nog bekenden van onderweg. En dan is het van hallo en hoe ging het En dan vervolgt ieder weer zijn weg. Dat was nou eenmaal de Camino. Helaas staat de kathedraal in de steigers. Maar binnen is het allemaal goud wat er blinkt. We hebben lekker geslenterd door alle straatjes en wat dingetjes gekocht voor het thuisfront. Heerlijk op het terras weer wat wijntjes genomen, en nu zond er gevoel van: kan dat wel? Ja want we hoeven niks meer.
Om half 8 gaan we nog even naar de pelgrimsmis, ook dat hoort erbij. En dan nog een keer samen lekker uit eten. En morgen vliegen we terug en komen thuis met een schat aan ervaringen. Hier zijn we nog lang niet over uitgepraat. Het was super.

• 24 Oktober 2014 - 17:36

Sylvia:

Geniet nog lekker van santiago en goed vlucht terug.

• 24 Oktober 2014 - 19:12

Felicia:

ga je vanaf nu kruisjes sparen proficiat samen.