Zijn we wel echte pelgrims? - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Anneke Louwerse - WaarBenJij.nu Zijn we wel echte pelgrims? - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Anneke Louwerse - WaarBenJij.nu

Zijn we wel echte pelgrims?

Door: Anneke en joke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

16 Oktober 2014 | Spanje, Sarria

Dag 4. Van Triacastella naar Sarria.
In Triacastella werden we vanaf bar Esther opgehaald met een zwaar bemodderde auto. Onderweg stapte er nog een Amerikaans stel in, die ook op weg naar La Pacios(ons verblijf)waren. Dat was nog zeker 3 km het land in. Het bleek een heel oud huis te zijn, uit de 17e eeuw. Zeer bijzonder, met nog heel veel intact uit die tijd. Maar gelukkig wel verwarming in onze 17e eeuwse kamer, zodat wij alles uit konden hangen om te drogen. Om te eten werden we weer met de auto naar het stadje gebracht, waar wij ons pelgrimsmenu namen. Meestal 10 euro p.p. inclusief een hele fles wijn. Soms lekker, soms niet. De bedoeling was dat wij de volgende morgen met de auto weer naar de Camino gebracht zouden worden.
Maar bij het ontbijt hoorden we dat de andere Amerikaanse gasten niet verder konden lopen door problemen en zij zouden met de auto naar Sarria gebracht worden. Op dat moment besloten wij om die dag dan maar wat minder te gaan lopen. Weer de hele dag regen daar worden deze nep-pelgrims chagrijnig van. Dus we hebben vandaag alleen de laatste 12 km gelopen ipv. 23 km. en het heeft alleen maar geregend. Nu zitten we in een heerlijk luxe hotel en hebben morgen vrij. Omdat het stadje niks voorstelt gaan we morgen met een taxi ( het kan niet anders hier) naar een bijzonder klooster in Samos. En dan zaterdag weer verder met de 2e helft van onze Camino. En misschien moeten we toch maar bidden voor mooi weer. We weten het in Nederland is het wel mooi.

• 16 Oktober 2014 - 22:36

Felicia:

Voorlopig zit er dus al 80km op wie doet jullie dit na bravo met dat hondenweer.succes weer van ons

• 16 Oktober 2014 - 23:41

Alie:

Het is heel knap, doorzetters en een geweldige prestatie!

• 17 Oktober 2014 - 00:44

Lucy:

Nou, jullie gaan dan toch mooi maat naar een klooster... Ik zou het echt niet doen.Ga door. X.L.

• 17 Oktober 2014 - 22:33

Caminofrans:

Ola Pelegrina's,
    Tuurlijk zijn jullie echte pelgrims!!
    Ik kan het weten, ik ben een zeer ervaren pelgrim.
    Ik volg jullie avonturen welliswaar digitaal doch ik vindt het knap wat jullie presteren!
    Gegroet,
    Buon Camino