Toch afzien na een vrije dag. - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Anneke Louwerse - WaarBenJij.nu Toch afzien na een vrije dag. - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Anneke Louwerse - WaarBenJij.nu

Toch afzien na een vrije dag.

Door: Anneke en Joke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

18 Oktober 2014 | Spanje, Portomarín

Dag 7, zaterdag van Sarria naar Portemarin.
De weersvoorspellingen waren gunstig. Nou daar hebben we niks van gemerkt. We wachten iedere dag tot het daglicht is en gaan dan lopen, meestal om 8.30 uur. We begonnnen enthousiast zonder poncho. Maar we waren de stad nog niet uit of ja hoor regen. We hebben die dag zeker wel 4 x poncho uit/aan gedaan. Waardeloos dus. De tocht voerde weer door ongelooflijke kleine dorpjes, waar de tijd stil heeft gestaan. Ook weer veel klimmen. Het leuke is dat je per dag iedere keer weer andere mensen tegenkomt. Vandaag een Deense jongen die met een Canadees liep. En een Canadese jonge vrouw, zo dik, en alleen gekleed in een hemdje en legging. Maar gestadig liep ze door, waardoor wij helemaal in regenkleding, haar iedere keer weer zagen. Op een gegeven moment was er een opstopping onderweg, daar stond de paal met het opschrift nog 100 km naar Santiago. Dit wilden iedereen natuurlijk fotograferen. Aan het eind van de dag kwamen we aan in Portomarin, een stadje aan de rivier. Zeer levendig en gezellig en omdat onze kamer boven de pizzaria lag, hebben we daar "Italiaans" gegeten. En we hebben zelfs eindelijk eens een keer op het terras in de zon kunnen zitten. Zou het dan eindelijk wat beter gaan worden? Morgen nog een keer 23 km en dan gaan we afbouwen.

  • 19 Oktober 2014 - 00:06

    Yolanda:

    Hallo meiden ( voor mij is Joke dan de bekende...) :
    Jullie hebben het best wel zwaar te verduren als ik het zo volg
    vooral wat het weer betreft
    Terwijl ik vanavond in A'foort zelfs 's avonds met goeie temperatuur op het terras gezeten heb
    Wel een hele prestatie wat jullie a/h doen zijn !
    Dus : succes verder met the road to Santiago
    en ik beschouw jullie wel als echte pelgrims met het afzien wat erbij komt kijken !
    Lieve groeten uit NL, Yolanda

  • 19 Oktober 2014 - 00:07

    Yolanda:

    Hallo meiden ( voor mij is Joke dan de bekende...) :
    Jullie hebben het best wel zwaar te verduren als ik het zo volg
    vooral wat het weer betreft
    Terwijl ik vanavond in A'foort zelfs 's avonds met goeie temperatuur op het terras gezeten heb
    Wel een hele prestatie wat jullie a/h doen zijn !
    Dus : succes verder met the road to Santiago
    en ik beschouw jullie wel als echte pelgrims met het afzien wat erbij komt kijken !
    Lieve groeten uit NL, Yolanda

  • 19 Oktober 2014 - 10:45

    Okje Smith:

    Hallo pelgrims!

    Lees elke keer met belangstelling jullie ervaringen!
    Leuk om te lezen, maar jammer dat jullie niet echt mooi weer hebben!
    En hier is het zo prachtig, zelfs vandaag 23 gr en zon!
    Maar ja, dat zijn dingen die je niet in de hand hebt, jullie beleven echt
    iets leuks en zien prachtige dorpjes in Spanje! Als ik dat lees over dat
    grote klooster in Samos wil ik er zo ook naar toe!
    Nog heel veel plezier en geniet ervan, voor je het weet ben je
    weer thuis, ook leuk, maar ook zóóóó bekend!!
    Groetjes Okje.

  • 19 Oktober 2014 - 19:58

    Lucy:

    Nou, jullie hebben wel pech met het weer zeg. Hopelijk gaan de laatste 100 km. in mooier weer. Misschien hebben jullie er zelf aan bijgedragen...??? Echte pelgrims...???
    Ik ben het schip aan het verven Dat is ook afzien, maar daar heb ik dan ook zelf mee ingestemd. Zo zie je maar. Lijden kan overal en altijd. Ga door en tot
    X.L.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Actief sinds 07 Okt. 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 8186

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

200 km lopen naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: