Het is niet altijd even serieus. - Reisverslag uit Pedrouzos, Spanje van Anneke Louwerse - WaarBenJij.nu Het is niet altijd even serieus. - Reisverslag uit Pedrouzos, Spanje van Anneke Louwerse - WaarBenJij.nu

Het is niet altijd even serieus.

Door: Anneke en joke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

22 Oktober 2014 | Spanje, Pedrouzos

Dag 11 Van Arzua naar Pedrouzo.
Toch nog een kleine 22 km vandaag. Maar wel een schitterende dag. Aangezien het de een na laatste dag is hebben we wat vleugels gekregen. Het loopt super. Het klimmen wordt minder. Onderweg gestopt voor een pauze bij een soort pelgrims hardrock cafe. De dame en de heer van het etablissement waren van het soort headbangers op de motor. Keiharde muziek: Vincero hoorden we steeds galmen. En binnen was het een grote chaos. Het plafond hing vol met t-shirts, aan de muur caps en alles was onder geschreven, de muren, tafels enz. Echt leuk.
Bij aankomst in Pedrouzo bleek weer dat het een slaapstadje was, dat afhankelijk is van de pelgrims. Niks te beleven, met alleen maar wat eettentjes en pensions. Op het terras om 5 uur in de avond heerlijk in de zon geZeten onder het genot van een ijsje en een wijntje. Om ca. 8 uur besloten we toch maar wat te gaan eten. Tenslotte moet onze tank gevuld worden voor het lopen. Dus we zouden eten in de bar van ons hotel nou dat hebben we geweten. Al na de eerste gang jamon assado, oftewel gekookte ham, bleek dit echt niet te eten en de hoeveelheid was belachelijk zoveel. Toen onstonden er bij ons de eerste lachkriebels. Bij het opdienen van ons hoofdgerecht, was er geen houden meer aan. We namen een portie, omdat het altid veel te veel is, we proestten het uit. Behalve de hoeveelheid was het echt, echt , echt niet te eten. Zo smerig. We brulden het uit en konden geen hap er meer van nemen. Om de beurt kwam een van de personeelsleden kijken wat er nou aan de hand was met die rare dames. En zij probeerden nog met wat extra jus of een ander gerecht de boel te sussen. Maar het kwaad was al geschied. We hebben alleen maar slap over de tafel liggen lachen. En het peroneel werd alsmaar zenuwachtiger, wat ook al niet hielp tegen de slappe lach. Uiteindelijk hebben we maar afgerekend, 12 euro. Een avondje cabaret met een topper is duurder, en soms met minder plezier.
Afijn morgen de laatste dag. 18 km voor de boeg en op naar Santiago.

• 23 Oktober 2014 - 10:14

Jos:

Kom op meiden, de laatste loodjes nog! En dan wacht de beloning: de kapper en de volle aflaat! :-)

• 23 Oktober 2014 - 12:37

Sylvia:

Hallo Joke,

Komt de kathedraal al in zicht, ver zal het nu niet meer zijn, geweldig hoor en na afloop lekker genieten in Compostella. Beetje shoppen in souvenirswinkeltjes, museum bezoekje en natuurlijk de kathedraal (jammer dat er aan gewerkt wordt), Pelgrimsmis om 12 uur.
    Groetjes en goede terugreis......

• 23 Oktober 2014 - 14:43

Anke:

Sterkte met de laatste loodjes! veel succes en plezier de laatste dag
    Gr. Anke..