Een vrije dag - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Anneke Louwerse - WaarBenJij.nu Een vrije dag - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Anneke Louwerse - WaarBenJij.nu

Een vrije dag

Door: Anneke en Joke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

18 Oktober 2014 | Spanje, Sarria

Zo, na 5 dagen afzien, hebben we dus een vrije dag. We hadden al gauw gezien dat het plaatsje Sarria echt helemaal niks was. Gelukkig voor onze portemonnee geen enkele leuke winkel te vinden. We besloten om op onze vrije dag dan iets cultureels te gaan doen. In Samos blijkt een heel groot oud klooster te zijn. Dat wilde we gaan bezoeken. De enige manier om er te komen was met de taxi. Gezien de prijzen in Spanje geen slecht idee. Bij aankomst geen monnik of wat dan ook te zien. Na ca. een half uur rondlopen en zoeken, kwam er iemand naar ons toe en die bracht ons naar binnen. Voor 3 euro p.p. kregen we een prive-rondleiding in wat bleek een heel mooi monument met bijzondere schatten, en mooie zlen en leuke verhalen.. Er woonden nog steeds 14 Benedictijners, maar we zagen er maar een loslopen. Het was een indrukwekkend zeer groot klooster. Onbegrijpelijk dat in zo'n arme streek van Spanje zo' magistraal monument uit de 11e eeuw niks mee gedaan wordt. Het dorpje Samos was ook het bekijken waard. Allemaal eeuwenoude bomen, gebouwtjes en een zeer bijzondere sfeer. We hebben ons hier goed vermaakt. Na terugkomst in Sarria , weer met de taxi, zagen we hoe troosteloos dit stadje was. Maar ons hotel was super, en we hebben daar wat kunnen laten wassen. Vroeg naar bed, want morgen 23 km te gaan. En de weersvoorspellingen zijn matig