Einddoel bereikt. - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Anneke Louwerse - WaarBenJij.nu Einddoel bereikt. - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Anneke Louwerse - WaarBenJij.nu

Einddoel bereikt.

Door: AnnekeJoke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

24 Oktober 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Nog even een verslag van onze laatste dag wandelen en ons verblijf in Santiago de Compostela.
We vertrokken uit Pedrouzo, waar ons avondeten dus slecht was, maar ook het ontbijt was helemaal niks. We wachten altijd tot het daglicht is en vertrekken dan. Volgens de mensen thuis zouden we de laatste dag vleugels krijgen. Nou dat valt behoorlijk tegen. Het was gewoon op eigen kracht lopen, klimmen, dalen, en maar voortzwoegen tot de laatste kilometer. Geen vleugels gevoeld. Red Bull is in de verre omtrek ook niet te krijgen, anders hadden we dat wel genomen.
Na een paar uur lopen door de bossen kwamen we aan bij Monte de Gozo, daarvandaan zouden we de kathedraal moeten zien van Santiago. We zagen wel de stad liggen, maar geen kathedraal. Maar iedere pelgrim stopt daar voor wat heroische foto's bij een of ander lelijk monument. Gelukkig het eind is in zicht. Bij de stad aangekomen, hoorden we dat het nog zeker een uur lopen door de stad is om op Het Plein te komen. Want daar moet je zijn als pelgrim. De hele dag waren we ook melig liedjes aan het zingen. Nu werden we toch verdacht stil zo vlak voor ons eindpunt.
En ineens kom je aan op het plein voor de kathedraal. Dan komt er toch een gevoel van euforie over je heen, dan kan je alleen maar met tranen in de ogen elkaar omhelzen. En dan tegen elkaar zeggen dat wij het maar gefikst hebben, en hoe trots we zelf waren. Een telefoontje naar huis: WE ZIJN ER.!!!!
En dan op naar het pelgrimskanoor met ons boekje vol stempels om de Compostela af te halen. Dat valt tegen. Daar staat een rij met allemaal vermoeide wandelaars en fietsers te wachten. Maar na 1.1/2 uur hadden we toch onze getuigschrift in mooie Latijnse wooorden. En nu naar ons hotel. Vlak achter de kathedraal. Een zeer mooi historisch klooster, waarin de sfeer goed bewaard is gebleven. Na het eten vielen we vrij snel doodop en tevreden in slaap. Morgen lekker vrij.

• 24 Oktober 2014 - 17:28

Marianne:

Jullie zijn toppers! Geweldige prestatie

• 24 Oktober 2014 - 19:11

Marianne:

Gefeliciteerd! Vind het superknap van jullie, nu genieten van zeer welverdiende ontspanning..

• 24 Oktober 2014 - 20:27

Hennie Lentz:

Gefeliciteerd ,petje af jullie hebben dat maar gedaan. Gaan jullie nog maar even genieten

• 24 Oktober 2014 - 20:27

Suzanne:

Chapeau! Geweldig gedaan.

• 24 Oktober 2014 - 20:45

Lucylll:

Gefeliciteerd met jullie prestatie. Als je vleugels had gewild had je bij de Koblenz lieden moeten blijven. Die wisten wel waar de Duitser de vleugel haalt.. Eigenwijsjes.
    Kom maar lekker weer naar huis. Nou ja, lekker?? 't Is hier koud en nat. X.L.

• 24 Oktober 2014 - 22:54

Alie :

Proficiat een geweldige prestatie en indrukken, die jullie niet meer worden afgenomen!

• 24 Oktober 2014 - 23:08

Toos Neijndorff:

Super, jullie zijn top. Ik heb met enige jaloerzie jullie gevolg. Misschien ga ik het ook nog eens lopen.

• 25 Oktober 2014 - 00:15

Ineke:

Gefeliciteerd, goed gedaan,. En war wordt nu jullie volgende uitdaging??